ΕΥ: Αυξημένη σε σχέση με πέρυσι η πρόθεση των καταναλωτών για αγορές στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2025

ΕΥ: Αυξημένη σε σχέση με πέρυσι η πρόθεση των καταναλωτών για αγορές στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2025

Αυξημένη σε σχέση με πέρυσι εμφανίζεται η πρόθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου του 2025, ενώ η τιμή παραμένει το κυρίαρχο κριτήριο κατά την περίοδο αυτή. Αυτό προκύπτει από την πρώτη επεξεργασία των ευρημάτων έρευνας της EY Ελλάδος σε συνεργασία με την MRB και την Choose Communications, με τίτλο, EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025.

Το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να δαπανήσουν περισσότερα για τις αγορές τους αυξήθηκε από μόλις 4% πέρυσι, στο 13%, ενώ φτάνει στο 26% μεταξύ των νέων 18-29 ετών. Ωστόσο, η πλειοψηφία των ερωτώμενων (59%) σκοπεύουν να ξοδέψουν εφέτος τα ίδια περίπου χρήματα με πέρυσι κατά το διάστημα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αντίστοιχα, μειωμένο στο 24%, από 36% πέρσι, είναι το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα, ενώ 3%, από 6%, δήλωσαν ότι δε θα πραγματοποιήσουν αγορές.

Ποσοστό 61% των καταναλωτών του δείγματος σκοπεύουν να αγοράσουν τρόφιμα και ποτά (κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας), ενώ 58% ρούχα και αξεσουάρ (κυρίως οι νεότερες ηλικίες). Χαμηλότερη προτεραιότητα (35%) φαίνεται να αποτελούν οι εμπειρίες (φαγητό έξω, συναυλίες, κ.λπ.), αλλά και τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς (32%).

Μόνο 28% σχεδιάζουν να αγοράσουν είδη τεχνολογίας και ηλεκτρονικές συσκευές κατά την εορταστική περίοδο, σε αντίθεση με το διάστημα των Black Friday και Cyber Monday, κατά το οποίο η κατηγορία αυτή αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για το 68%.

Η τιμή παραμένει το βασικό κριτήριο για τις αγορές της περιόδου Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς, για εννέα στους δέκα καταναλωτές (90%, μειωμένο από 95% πέρσι). Η ποιότητα του προϊόντος αποτελεί βασικό κριτήριο για δύο στους τρεις συμμετέχοντες (64%).

Αισθητά μειωμένο σε σχέση με πέρυσι είναι το ποσοστό των καταναλωτών που θα αναζητήσουν προϊόντα που βρίσκονται σε προσφορά (44%, από 55%), αν και οι γυναίκες και οι μεγαλύτερες ηλικίες φαίνεται να εξακολουθούν να αναζητούν εκπτωτικές ευκαιρίες. Αντίθετα, το κριτήριο του brand, φαίνεται να ανακάμπτει, καθώς 25%, έναντι 17% πέρσι, το θεωρούν σημαντικό, υποδηλώνοντας την ανάγκη των καταναλωτών να λειτουργήσουν περισσότερο με κριτήριο τις μάρκες προτίμησης και λιγότερο την αναζήτηση ευκαιριών.

Ένας στους δύο καταναλωτές (53%) σκοπεύει να περάσει τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους, πρόθεση που καταγράφεται πιο έντονα στις μεγαλύτερες ηλικίες. Την ίδια ώρα, 41% ανέφεραν ότι θα αγοράσουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα, ενώ παραμένει η διάθεση για αποφυγή της σπατάλης, καθώς 32% δήλωσαν ότι θα προσπαθήσουν να μη σπαταλήσουν φαγητό ή να μη μαγειρέψουν παραπάνω από όσο χρειάζονται.

Σχολιάζοντας τις προθέσεις των καταναλωτών σχετικά με τις αγορές κατά την εορταστική περίοδο, ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Τομέα Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Σε ένα περιβάλλον επίμονου πληθωρισμού, οι καταναλωτές φαίνεται πως θα κινηθούν οριακά πιο ζωηρά στις εορταστικές τους αγορές, σε σχέση με πέρυσι. Η τιμή παραμένει βασικό κριτήριο, ενώ σχεδιάζουν να ξοδέψουν κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, αποφεύγοντας υπερβολικές δαπάνες. Ωστόσο, όπως και για την περίοδο του Black Friday και Cyber Monday, η γενική εικόνα είναι βελτιωμένη σε σχέση με πέρσι, καθώς μειώνεται αισθητά το ποσοστό όσων σχεδιάζουν να περιορίσουν τις αγορές τους. Τα ευρήματα αυτά μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για την κίνηση του λιανεμπορίου κατά τη φετινή εορταστική περίοδο».

ΦΩΤΟ ΑΡΧΕΙΟΥ

Read more

Ντομπρόβσκις: Η νίκη του Κ. Πιερρρακάκη συμβολική στιγμή για την Ελλάδα και τη ζώνη του ευρώ

Ντομπρόβσκις: Η νίκη του Κ. Πιερρρακάκη συμβολική στιγμή για την Ελλάδα και τη ζώνη του ευρώ

Ο Επίτροπος για την Οικονομία και την Παραγωγικότητα της ΕΕ Βάλντις Ντομπρόβσκις, από το βήμα του Συμβουλίου και τη συνέντευξη Τύπου του Eurogroup, δήλωσε εντυπωσιασμένος από την «εντυπωσιακή αναστροφή» της Ελλάδας και συνεχάρη θερμά τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών Κυριάκο Πιερρακάκη, για την εκλογή του ως νέος Πρόεδρος του Eurogroup. Συγχαρητήρια

By Ghost
Κυρ. Πιερρακάκης: Συνεργασία με όλα τα κράτη μέλη «για να επιτύχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα για τους πολίτες μας»

Κυρ. Πιερρακάκης: Συνεργασία με όλα τα κράτη μέλη «για να επιτύχουμε ουσιαστικά αποτελέσματα για τους πολίτες μας»

«Οι παλιές διακρίσεις ανάμεσα σε βορρά και νότο, ανατολή και δύση έχουν πλέον υποχωρήσει», δήλωσε ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, μετά την ομόφωνη εκλογή του στην προεδρία του Eurogroup. Ο Κ. Πιερρακάκης διαβεβαίωσε ότι τα επόμενα χρόνια, ως πρόεδρος του Eurogroup, θα εργαστεί για να διατηρήσει το Eurogroup «ένα

By Ghost
Νίκος Παπαθανάσης: Ιστορική απόφαση για την Ελλάδα και δικαίωση για την διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η προεδρία του Eurogroup από τον Κυριάκο Πιερρακάκη

Νίκος Παπαθανάσης: Ιστορική απόφαση για την Ελλάδα και δικαίωση για την διακυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η προεδρία του Eurogroup από τον Κυριάκο Πιερρακάκη

Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Η ομόφωνη εκλογή του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup, μια ιστορική απόφαση για την Ελλάδα και εξαιρετική τιμή για τον ίδιον, αποτελεί αποτέλεσμα και δικαίωση της ηγεσίας και της διακυβέρνησης της

By Ghost
Στ. Παπασταύρου: Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα η εκλογή του Κυρ. Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

Στ. Παπασταύρου: Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα η εκλογή του Κυρ. Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup

"Η πρώτη εκλογή Έλληνα Υπουργού Οικονομικών στην Προεδρία του Eurogroup σηματοδοτεί μια ιστορική επιτυχία για την Ελλάδα, καθώς και την επιστροφή της Πατρίδας μας στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής οικονομικής πολιτικής. Είναι μία ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και πρωτίστως στην Ελλάδα μας". Αυτό

By Ghost