Αλ. Χαρίτσης: Η κυβέρνηση ενδίδει πλήρως στις πιέσεις των λόμπι ορυκτών καυσίμων

Αλ. Χαρίτσης: Η κυβέρνηση ενδίδει πλήρως στις πιέσεις των λόμπι ορυκτών καυσίμων

Για «ιστορική υποτέλεια» κατηγόρησε την κυβέρνηση ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, κατά την ομιλία του στη Βουλή στο πλαίσιο της συζήτησης σχετικά με τις συμβάσεις για τους υδρογονάνθρακες. «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη παίζει όλο της το πολιτικό κεφάλαιο και δυστυχώς την τύχη της χώρας σε μια συγκεκριμένη γεωπολιτική επιλογή: Στη συμμαχία Τραμπ - Νετανιάχου. Την ώρα που ευρωπαϊκές χώρες -έστω και διστακτικά- προσπαθούν πια να κρατήσουν μια στοιχειώδη απόσταση από τη γραμμή των ωμών εκβιασμών, η Ελλάδα εμφανίζεται ξανά πλήρως ευθυγραμμισμένη. Ιστορικά υποτελής», είπε χαρακτηριστικά ξεκινώντας την ομιλία του.

Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς έκανε λόγο για μία «γεωπολιτική φαντασίωση με ενεργειακές προεκτάσεις», τη «μεγάλη ιδέα» ότι «οι ισχυροί ακροδεξιοί σύμμαχοι, πίσω από τους οποίους σέρνεται, θα τη μετατρέψουν σε διάδρομο και κόμβο ορυκτών καυσίμων στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου», ενώ «στην καλύτερη περίπτωση ελπίζει να γίνει μεταπράτης».

Σε αυτό το πλαίσιο, καταλόγισε στην κυβέρνηση ότι «ενδίδει πλήρως στις πιέσεις των λόμπι ορυκτών καυσίμων» που «πιέζουν να καθυστερήσει η ενεργειακή μετάβαση, για να παρουσιαστεί η εξάρτηση από το φυσικό αέριο ως μονόδρομος».

«Οι σημερινές παραχωρήσεις δεν είναι μόνο ενεργειακή επιλογή. Είναι διπλωματικό υποκατάστατο», ανέφερε ο κ. Χαρίτσης, σχολιάζοντας πως «η τρομερή κυβερνητική διπλωματία τού "σταθερότητα ή χάος" είδε αυτές τις συμβάσεις ως μοναδική ελπίδα να αντιμετωπιστεί εμμέσως το αγκάθι του τουρκολιβυκού μνημονίου».

Όσον αφορά το ζήτημα της ακρίβειας και κατά πόσο θα συμβάλουν αυτές οι συμβάσεις στη μείωση τιμών, σημείωσε πως αυτό δεν θα αλλάξει «γιατί η Ελλάδα είναι εξαρτημένη σε μεγάλο βαθμό από το φυσικό αέριο», ενώ παράλληλα τόνισε ότι η κυβέρνηση στοχεύει σε «πρόσκαιρα πολιτικά οφέλη», «παραπλανώντας» τους πολίτες, αφού «δεν γνωρίζουμε ακόμα καν αν υπάρχουν κοιτάσματα ούτε αν είναι οικονομικά αξιοποιήσιμα». Όπως εξήγησε, ακόμα και αν υπάρξει βιώσιμο κοίτασμα, η χώρα δεν θα έχει κάποια προνομιακή πρόσβαση ούτε η εξόρυξη εγγυάται φθηνή ενέργεια για τη χώρα και γι' αυτό θα έπρεπε η κυβέρνηση αντί να συζητά την ανακύκλωση της ενεργειακής αρχιτεκτονικής της χώρας γύρω από το αέριο, θα έπρεπε να συζητά πώς θα αντιμετωπιστεί η νέα ενεργειακή κρίση, ενώ δεν έχει ξεπεραστεί η προηγούμενη».

«Οι συνθήκες που ζούμε δεν θέλουν επιστροφή στην αρχαιολογία των ορυκτών καυσίμων, απαιτούν φτηνή καθαρή ενέργεια», επεσήμανε ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς προσθέτοντας πως αυτό που χρειάζεται είναι ένα σχέδιο για καθαρή και φτηνή ενέργεια, κάτι που όμως δεν θα επέτρεπε στον πρωθυπουργό "να πουλήσει" κάθετο διάδρομο και χώρα-κόμβο».

«Ο δήθεν "πράσινος" κ. Μητσοτάκης, από τη μία μάς μιλάει για διείσδυση των ΑΠΕ και ενεργειακή αυτονομία. Και ταυτόχρονα ενδίδει άνευ όρων στο φυσικό αέριο, σε νέες εξορύξεις υδρογονανθράκων, υιοθετεί, πλέον, πλήρως το τραμπικό drill, baby, drill», σχολίασε, υπογραμμίζοντας ότι τώρα μιλάει ακόμα και για «πυρηνικά», παρ' όλο που η ελληνική κοινωνία είναι σαφώς αντίθετη.

«Η χώρα έχει από το υψηλότερο ηλιακό και αιολικό δυναμικό στην Ευρώπη και επιμένει να μην επενδύει σε δίκτυα, αποθήκευση, διασυνδέσεις, έξυπνη διαχείριση ενέργειας που μπορούν να την κάνουν αξιόπιστη και ασφαλή ενεργειακά. Αυτά θα έπρεπε να συγκροτούν την ενεργειακή μας στρατηγική», ανέφερε, αφήνοντας αιχμές πως πρόκειται για «πολιτικό σήμα προς τη Γαλλία και τη γαλλική πυρηνική βιομηχανία» που πηγάζει από «εσωκομματικούς ανταγωνισμούς» με τον υπουργό Άμυνας, Νίκο Δένδια, αφού, όπως σημείωσε, «η συζήτηση για τα πυρηνικά δεν είναι μόνο ενεργειακή, έχει και γεωπολιτικές και στρατιωτικές προεκτάσεις», με αφορμή την ενδεχόμενη συμμετοχή της Ελλάδας σε σχήματα πυρηνικής αποτροπής της Γαλλίας.

«Η στιγμή δεν είναι ουδέτερη. Βρισκόμαστε μπροστά σε επιλογές ζωτικής σημασίας για τη χώρα: Στην ενέργεια, στη γεωπολιτική και στην άμυνα. Και η κυβέρνηση φαίνεται να επιλέγει το πιο επικίνδυνο μονοπάτι: Εξάρτηση στο ενεργειακό πεδίο, υποτέλεια στο γεωπολιτικό και σιωπή στο στρατηγικό», τόνισε ο κ. Χαρίτσης, επισημαίνοντας πως η χώρα έχει ανάγκη από «ενεργειακή αυτονομία και δημοκρατία με καθαρή ενέργεια» και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με πολιτική αλλαγή.

ΦΩΤΟ:  ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

Read more

Masterclass με τον Γιώργο Λάνθιμο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Masterclass με τον Γιώργο Λάνθιμο στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Με μια φιλμογραφία που έχει επηρεάσει καθοριστικά το σύγχρονο σινεμά, ο διεθνούς κύρους δημιουργός των ταινιών «Dogtooth», «The Lobster», «The Favourite», «Poor Things» και, πρόσφατα, «Bugonia», Γιώργος Λάνθιμος, δίνει ένα masterclass στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το Σάββατο 28 Μαρτίου 2026 στις 16:00, στο πλαίσιο της πρώτης φωτογραφικής του

By Ghost
Δρομολογείται η αποκατάσταση και η ανάδειξη ρωμαϊκής έπαυλης στο Αμύνταιο της Φλώρινας, με ψηφιδωτά και τοιχογραφίες

Δρομολογείται η αποκατάσταση και η ανάδειξη ρωμαϊκής έπαυλης στο Αμύνταιο της Φλώρινας, με ψηφιδωτά και τοιχογραφίες

Το υπουργείο Πολιτισμού δρομολογεί την αποκατάσταση και ανάδειξη της ρωμαϊκής έπαυλης, κοντά στο Αμύνταιο, όπου ήταν η αρχαία Εορδαία. Ανακαλύφθηκε στη θέση «Λιβάδια», στον αρχαιολογικό χώρο της ελληνιστικής πόλης Πετρών, που καταλαμβάνει περίπου 8.000 τ.μ. Το συνολικό έργο περιλαμβάνει τη συντήρηση και ανάδειξη των κτηριακών καταλοίπων, την κατασκευή

By Ghost
Πολιτιστική Συνταγογράφηση, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη δημόσια υγεία - Οι καθηγητές Ν. Στεφανής και Ντ. Φανκούρτ μιλάνε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτιστική Συνταγογράφηση, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη δημόσια υγεία - Οι καθηγητές Ν. Στεφανής και Ντ. Φανκούρτ μιλάνε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το Διεθνές Συνέδριο Πολιτιστικής Συνταγογράφησης (Art on Prescription), που διοργανώθηκε 13 έως 15 Μαρτίου 2026 στο κτήριο του Ακροπόλ Παλάς, στην Αθήνα, από το υπουργείο Πολιτισμού, με την επιστημονική υποστήριξη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας «Κ. Στεφανής» (ΕΠΙΨΥ), έδωσε πολλές σημαντικές ειδήσεις. Το γεγονός ότι για πρώτη φορά το

By Ghost
Η «Άννα Μπολένα» αλλιώς – Ο Θέμελης Γλυνάτσης μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη νέα παραγωγή της ΕΛΣ

Η «Άννα Μπολένα» αλλιώς – Ο Θέμελης Γλυνάτσης μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τη νέα παραγωγή της ΕΛΣ

«Πρέπει να τολμάς να δεις τα έργα αλλιώς», δηλώνει ο Θέμελης Γλυνάτσης, σκηνοθέτης της νέας παραγωγής της «Άννας Μπολένα» στην Εθνική Λυρική Σκηνή, η οποία ανεβαίνει από τις 26 Μαρτίου στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος του ΚΠΙΣΝ για έξι παραστάσεις. Η παράσταση εντάσσεται στον θεματικό άξονα 2025/26 της ΕΛΣ «Η

By Ghost